dimecres, 31 d’octubre del 2012

Tarragona suprimirà en breu 600 places més d'aparcament lliure

Quasi cent dies després, l'Ajuntament de Tarragona tornarà a repintar de verd les zones d'aparcament que ara són blanques. Malgrat que el període és llarg i considerable, i que per això es pot deduir fàcilment que el consistori havia aturat en sec la posada en marxa de la regulació d'aparcament al centre, la versió oficial és que, d'aturat, res de res.
A partir del 19 de novembre, la brigada començarà a pintar de verd més de 600 places de l'anomenat sector 1, comprès entre l'avinguda Catalunya, la rambla Nova i l'avinguda Marquès de Montoliu, i que afectarà a una vintena de carrers. Serà la primera fase en un sector que actualment compta amb 1.168 places.No ha quedat clar, però, quan es posarà en marxa. El que sí va deixar clar la regidora de Mobilitat, Begoña Floria, és que "el perímetre de regulació i el model d'aparcament per a residents són intocables".
I la nova remesa de parquímetres? Tenint en compte que l'Ajuntament s'omple la boca sovint amb les bondats dels anomenats llibres blancs, que preconitzen que en el mobiliari urbà tot ha de tenir una harmonia, els nous dispensadors de tiquets també ho haurien de complir. Encara patim els efectes de l'àmplia gamma de models instal·lats pels voltants de l'hotel Royal Tarraco. En els propers dies se n'instal·laran una vintena més. N'estarem pendents.

Aquesta és la targeta de resident vàlida per al sector 2. És verda.
Fruit del temps de reflexió que s'ha agafat el consistori per meditar possibles modificacions arran de les queixes, les propostes suggerides i també de les protestes ciutadanes per Sant Magí i per Santa Tecla la portaveu municipal va anunciar que les persones no residents a la ciutat, però que hi treballen, podran deixar el vehicle al pàrquing subterrani de l'hospital Joan XXIII. D'aquesta manera, es beneficiarien de la tarifa verda, és a dir, de 0,40 cèntims al dia a partir del gener.

Beneficis per als treballadors de fora
Tot i que no és una decisió ferma ni l'acord està pres, des del consistori es dóna solució a una de les demandes que havien fet els empresaris tarragonins. Tampoc va concretar si totes les places de l'aparcament de l'hospital (473) passaran a ser verdes. De fer-ho, ho poden fer, ja que es tracta d'un pàrquing controlat al cent per cent per l'Ajuntament. També ho són el de l'avinguda Catalunya i el de la rambla Lluís Companys.
La gent dels barris haurà de seguir estant obligada a agafar el transport públic. És cert que és la manera més ecològica, més ràpida i eficient, encara que no s'ha buscat cap solució per a tots aquells que necessitin el vehicle privat per desplaçar-se fins a la zona centre.
 Tot i que estan convençuts de la bonança de la regulació d'aparcaments, l'Ajuntament és conscient que ha generat molta controvèrsia i molt neguit. Fruit d'això, els més de tres mesos de frenada en sec. Això farà que la reordenació d'aparcaments no s'acabi fins la primavera de 2013. Durant aquest temps hi haurà veïns que hauran pagat la quota corresponent a nou mesos, mentre que d'altres s'ho hauran estalviat, encara que l'Ajuntament no vol a sentir parlar de mesures compensatòries.

El barri dels Músics és la primera zona on es va implantar la tarifa verda per a residents.
Atès que les tarifes de molts dels pàrquings en concessió privada de Tarragona tenen preus prohibitius (prop de 3 euros x hora), el consistori confia que amb la reconversió, a verd, de l'aparcament del Joan XXIII, la resta es contagiïn i que suavitzin les tarifes per beneficiar el contribuent. La iniciativa és bona i, en certa manera, també popular, però em temo que es quedarà en un brindis al sol. L'empresa privada busca negoci i els aparcaments ho són. De fet, per a l'Ajuntament també és una altra manera de recaptació.
Quant a xifres, fins ara, ja s'han entregat més de 1.500 targetes de residents per als sectors 2 i per al de solapament 1/2. I us preguntareu quantes places per a residents hi ha actualment a Tarragona. Doncs, 1.600, en números rodons. Un cop s'acabi la reordenació, s'arribarà a les 3.800. Això sí, sempre que no es torni a aturar el procés.

Carrers inclosos dins del sector 1 (amb places)
Avinguda de Catalunya: 12
Avinguda de la República Argentina: 11
Avinguda del Principat d'Andorra: 20
Carrer de Joana Jugan: 92
Carrer de la Popular: 8
Carrer de l'Assemblea de Catalunya: 14
Carrer de Sant Antoni Maria Claret: 33
Carrer de Santa Joaquima de Vedruna: 137
Carrer del Baró de les Quatre Torres: 69
Carrer del Marquès de Guad-El-Jelú: 50
Carrer del President Josep Irla: 10
Carrer d'Enric d'Ossó: 94
Carrer Mossèn Salvador Ritort i Faus: 119
Passatge del Taquígraf Martí: 22
Plaça d'Orleans: 40
Avinguda Catalunya: 108
Avinguda Marqués de Montoliu: 170
Avinguda Roma: 43
Carrer de Sant Antoni Maria Claret: 102
Rambla Nova entre Imperial Tarraco i Colom: 14
TOTAL SECTOR 1: 1.168 PLACES

2 comentaris:

  1. Visca l' Ajuntament de Tarragona!!!! Primer aturen les zones verdes per les queixes i ara la regidora diu que "han rebut poques queixes". Bé. I per variar, anuncien la mesura que fot a tothom en vigília d'uns dies festius importants: casualitat, of course!!!

    ResponElimina
  2. Pregunta: de la relació de carrers que indiques, Sergi... quins seran verds i quins blaus? Perquè aquí tot déu pensàvem que el previst era pintar-ho TOT de verd, i els 'pringats' de la Zona2 ja hem vist i patit que no...

    ResponElimina