dimarts, 24 de juliol del 2012

Per què menteix l'Ajuntament?

La reordenació dels aparcaments de la zona centre de Tarragona, o millor dit, la nova aposta de l'Ajuntament per escanyar una mica més els ciutadans és senzillament indignant i caòtica. Veient que m'era impossible donar-me d'alta com a resident a través de la web, vaig decidir fer ús del mètode tradicional i hi vaig trucar. Més enllà de la meva vessant com a periodista i informador al servei dels ciutadans, em vaig fer passar per un veí anònim.
Pel que vaig entendre en la roda de premsa que va convocar d'urgència la regidora Begoña Floria dijous de la setmana passada, els residents podrien deixar el seu cotxe en qualsevol zona del seu sector, tant blava com verda, i tan sols haurien de pagar com a resident (0,55 euros/dia).
Des d'aparcaments m'ho van negar. "A nosaltres això no ens ha arribat i vostè si aparca en zona blava haurà de pagar el mateix que una persona que vingui de fora", deia l'encarregada d'Aparcaments. Vaja, primera mentida.

                                          Foto: Imatge del carrer Assalt, que seguirà sent zona blava.

Però n'hi ha més. Que sàpiga jo, el consistori no va dir en cap moment que per obtenir la targeta de resident caldria pagar quinze euros!! Multipliquem aquesta xifra pels més de 50.000 vehicles censats al centre i ens surten els primers 175.000 euros que van directament a les arques municipals. Anem fent caixa.
Més. De tiquet trimestral, la senyoreta que em va atendre no en sabia res. "La comunicació sembla que no és el nostre fort. Potser la regidora ho anuncia, però nosaltres no els tramitem".
Recordo perfectament en la convocatòria d'urgència de la senyora Floria que un altre dels canvis era que, tenint en compte que els residents estacionarien el vehicle lluny dels seus domicilis, no hi havia necessitat d'anar a canviar-lo de lloc cada dia. Doncs no!! La senyoreta d'aparcaments va tornar a desmentir-ho i em va assegurar que per evitar una sanció de la Guàrdia Urbana, calia renovar el tiquet de 0,55 euros cada 24 hores. No només això, sinó també moure el cotxe. No em considero un gandul, però vivint a August i si deixo el cotxe als barri dels Músics, no m'imagino anant-hi cada dia.

                                          Foto: Imatge del carrer August.

En què quedem? Pel que veig, en lloc d'afavorir els residents, l'únic que fa és robar-li quinze euros cada mes. Continuarem deixant el cotxe als mateixos llocs que fins ara eren blancs i en breu passaran a ser verds, però haurem de passar per caixa. I a més, fins a final d'any, a la ciutat hi haurà veïns que quedaran exempts de pagar el maleït tiquet i d'altres que no tindran més remei que fer-ho.
Visca la recaptació.

1 comentari:

  1. Benvolgut Sergi, està clar que l'afany de recaptació és la prioritat ara mateix de l'Ajuntament i que els ciutadans els importem ben poc. Per això, el dia de la manifestació contra les retallades del passat 19 de juliol, jo mateixa vaig recriminar a un membre del PSC que, tots cofois, anaven darrera d'una pancarta, Ballesteros inclós,com si la cosa no anés amb ells. Ni tenen vergonya ni l'han coneguda mai!! I aquesta última frase la podem extrapol·lar a la majoria dels polítics de la nostra ciutat, malauradament. Salutacions. Alba M.

    ResponElimina